Prieš dar gerus penkis metus turbūt niekas niekada nebūtų net pagalvojęs, kad Kinija turi realų šansą kurti populiarius automobilius, kuriuos ne tik perka Kinijoje ar kaimyninėse valstybėse, bet ir visame pasaulyje, Europoje, JAV ir t.t.
Seniau kinietiški automobiliai buvo vertinami kaip itin prastos kokybės, negražūs ir nepatikimi, tačiau būtent elektromobilių revoliucija viską apsuko 180 procentų.
Kaip bebūtų gaila, tačiau vokiečių ir amerikiečių gamintojai (išskyrus Tesla) realiai atsilieka su baterijų technologijomis, o dažnu atveju ir operacinės sistemos vokiškuose elektromobiliuose yra gerokai prastesnės ir lėtesnės nei kiniškuose automobiliuose.
Jeigu Europos ir Amerikos gamintojai nesusigriebs bei prekės ženklo lojalumas pradės kristi, Europoje pamatysime tikrą kinietiškų elektromobilių tvaną. Labai realu, kad kiniečiai turėdami daug geresnes baterijų technologijas tiesiog sugebės gerus ir patikimus elektromobilius gaminti pigiau, greičiau ir efektyviau nei VW, BMW, Ford ar kitos kompanijos.
Šiuo metu rinkoje labai gerai matome, jog būtent Tesla kompanija su savo kainodara, technologijomis, savo įkrovimo tinklu ir kitomis galimybėmis tiesiog ‘žudo’ savo konkurentus. Antroje vietoje pagal visus šiuos rodiklius nestovi VW, BMW ar kiti gamintojai, bet būtent BYD, Geely, Nio ir kitos kompanijos iš Kinijos.
Įdomu ar po 5, 10, 15 metų Lietuvos keliuose dominuos Teslos su NIO, BYD ir kitais gamintojais, ar visgi VW, BMW ir kiti gamintojai atkus ir pradės kurti patikimus elektromobilius, kurie ne tik turi gražius interjerus, bet ir patikimas baterijas, gerai veikiančias operacines sistemas ir išvystytą įkrovimo tinklą.
Šiame straipsnyje apžvelkime populiariausias kinietiškus elektromobilius, kurie jau populiarūs ne tik Kinijoje, bet ir visame pasaulyje.
Turinys
BYD Tang EV
BYD, Kinijos elektromobilių sektoriaus pradininkė, padarė didelę pažangą su tokiais modeliais kaip „Tang EV”. 2023 metų gale ypatingai garsiai nuskambėjo žinutė, jog BYD sugebėjo parduoti daugiau elektromobilių nei pati rinkos lyderė Tesla.
Šis universalus elektrinis visureigis būtent ir suderina įperkamumą ir praktiškumą, todėl tinka visiems vairuotojams. Erdvus interjeras, didelė krovinių talpa ir intuityvios funkcijos – „Tang EV” siūlo patogų ir komfortišką vairavimą.
Naudojant pažangiausią BYD akumuliatorių technologiją, vienu įkrovimu nuvažiuojama iki 520 km, todėl šis automobilis yra patrauklus pasirinkimas patikimumo ir efektyvumo ieškantiems pirkėjams.
Dėl dizaino ir kitų detalių visada galima ginčytis, bet ar šis BYD elektromobilis išore ir patrauklumu atsilieka nuo Audi E-Tron ar kitų elektromobilių? Pažanga dizaine BYD kompanija jau tikrai stebina visą pasaulį.
NIO ES8 Elektromobilis
NIO kompanija vienintelė pasaulyje, kuri ypatingai rimtai pasižiūrėjo į alternatyvų baterijų įkrovimo klausimą. Jie baterijas neįkrauna, o jas tiesiog pakeičia per 5 minutes. Šiuo metu NIO (2024 metų vasario mėnesį) turi jau virš 2000 tokių stotelių, o ateities planai yra tikrai ambicingi ir vis daugiau tokių stotelių atsiranda ir Europoje. Jeigu Tesla absoliučiai dominuoja elektromobilių įkrovimo rinkoje, NIO dominuoja baterijų keitimo rinkoje.
NIO savo pavyzdiniu elektriniu visureigiu ES8 pavergė Kinijos rinką. Prabanga, našumu ir pažangiausiomis technologijomis garsėjantis ES8 yra NIO įsipareigojimo diegti naujoves pavyzdys. Šis automobilis pasižymi stilingu dizainu, pažangia informacijos ir pramogų sistema ir novatoriška baterijų keitimo technologija. Jis suteikia aukščiausios kokybės vairavimo patirtį.
Iki 580 km nuvažiuojamas atstumas – ES8 patinka ir šeimoms, ir nuotykių ieškotojams.
Naujausias NIO ES8 modelis su 150 kWh baterija gali įveikti net iki 900 kilometrų! Jeigu tai tikrai taps realybe ir šis elektromobilis nepatirs kažkokių netikėtų baterijos degradacijos problemų, tai bus absoliutus rinkos lyderis šiuo klausimu.
Pasikartosime vėl: ar šis elektromobilis atsilieka nuo Volvo, Nissan ar Kia dizainų?
XPeng P7 elektromobilis
XPeng, dar vienas svarbus Kinijos elektromobilių rinkos dalyvis, sukėlęs dideles bangas su P7 sedanu.
Derindamas našumą, prieinamumą ir naujoves, P7 skirtas miesto keleiviams ir technologijoms neabejingiems vairuotojams.
Automobilis turi pažangias autonominio vairavimo funkcijas, išmaniąsias jungtis ir didelio našumo elektrinę pavarą, todėl užtikrina sklandų vairavimą. Iki 655 kilometrų nuvažiuojamas atstumas ir greitojo įkrovimo galimybės. P7 atitinka augančią aukščiausios klasės elektrinių sedanų paklausą Kinijos miestų centruose, o ateityje galbūt ir visame pasaulyje.
Kiek dar Europos gamintojų gali pasigirti elektromobiliu, kuris gali įveikti virš 600 kilometrų. Gaila, bet tokių nėra daug.
Li Xiang One elektromobilis
Li Xiang – kylanti Kinijos elektrinių automobilių scenos žvaigždė, atkreipė visų dėmesį į savo prabangų elektrinį visureigį „Li Xiang One”. Stiliaus, komforto ir eksploatacinių savybių deriniu pasižymintis „Li Xiang One”, skirtas išrankiems pirkėjams, ieškantiems rafinuotumo. Erdvus salonas, aukščiausios klasės patogumai ir pažangios saugos funkcijos užtikrina aukščiausios klasės vairavimo patirtį. Didelės talpos akumuliatoriaus varomas automobilis gali pasigirti įspūdingu iki 800 kilometrų nuvažiuojamu atstumu. Jis yra idealus pasirinkimas tiems, kurie pirmenybę teikia prabangai ir tolimojo nuvažiavimo galimybėms.
Išvada: Kinietiški elektromobiliai
Kinijoje yra ir daug daugiau šių ir kitų gamintojų kuriamų elektromobilių kaip BYD Dolphin, Wuling Hongguang mini elektromobilis ir daugelis kitų, bet šiame straipsnyje norėjome atkreipti dėmesį į stilingiausius ir efektyviausius elektromobilius. Jie turėtų šiek tiek gąsdinti Europos gamintojus, nes kinietiški elektromobiliai jau nebėra kažkuo prastesni, lėtesni ar blogesni – jie pilnai gali patenkinti ir išrankiausių vairuotojų poreikius.
Konkurencija iš Kinijos yra gerai ir iš to išlošime mes, vartotojai. Europiečiai ir amerikiečiai bus priversti kurti vis geresnius elektromobilius, kurių kainos jau greitu metu sutaps su benzininiais ar dyzeliniais modeliais. Tai dar labiau paspartins elektromobilių rinkos augimą.
Kinijoje taip pat kone sėkmingiausią ir efektyviausią elektromobilių gamyklą turi ir pati Tesla, tad tai tik įrodo, jog Kinija geba ir moka gaminti kokybiškus automobilius.
Tad po 10 metų pamatysime, ar Lietuvoje, ypatingai elektromobilių rinkoje, turėsime daugiau BYD, NIO ar XPeng modelių ar visgi VW, Audi ir Ford.